Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Løvgården A/S

Som lejer (eller tilknyttet en lejer som fremlejer) hos Løvgården A/S (herefter “vi”, “os”, “vores”) behandles dine personoplysninger i overensstemmelse med denne privatlivspolitik. Her beskriver vi kort, hvordan vi sikrer en fair og gennemsigtig behandling af dine oplysninger.

Vi behandler også oplysninger om dig, når du bruger vores hjemmeside, eller hvis du ansøger om et lejemål.

Generelt gælder det, at vi kun indsamler og behandler de personoplysninger, der er nødvendige til specifikke og lovlige formål. Når oplysningerne ikke længere er relevante, sletter vi dem.

1. Dataansvarlig

Vi er Løvgården A/S
Adresse: c/o Ordnung, Tuborgvej 5, 2900 Hellerup

Vi er dataansvarlige for dine personoplysninger og sikrer, at behandlingen sker i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Vores ejendomsadministrationsselskab behandler personoplysninger på vores vegne som databehandler. Har du spørgsmål om vores håndtering af dine data, kan du kontakte:

Kresten Valdal
Telefon: 82334044
Email: kv@valdal.com

2. Hvilke oplysninger indsamles, og hvad bruges de til?

2.1 Brug af hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, registrerer vi oplysninger via cookies. Du kan læse mere om dette samt administrere dit samtykke i vores cookiepolitik, som findes her.

Retsgrundlaget for behandling af cookieoplysninger er dit samtykke, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

2.2  Ansøgning om lejemål

Når du søger et lejemål via formularen her, registrerer vi de oplysninger, du giver os:

  • Kontaktoplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-mail)
  • Dine ønsker til lejemål (f.eks. maksimal husleje og antal værelser)
  • Andre relevante oplysninger, du selv oplyser

Retsgrundlaget for behandlingen er dit samtykke samt opfyldelse af kontrakt, jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a og b.

Vi opbevarer din ansøgning i indeværende år plus 2 år, hvorefter den slettes.

2.3 Indgåelse af lejeaftale

I forbindelse med udarbejdelsen af lejeaftalen og den efterfølgende administration af lejeforholdet indsamler vi oplysninger, du selv afgiver til os. Dette sker for at kunne udarbejde og administrere lejeaftalen, foretage kreditvurdering og overholde lovgivningen.

Vi behandler:

Almindelige oplysninger:

  • Kontaktoplysninger (navn, køn, adresse, telefonnummer, e-mail)
  • Bankkontonummer
  • Civilstand
  • Antal børn
  • Oplysninger fra RKI-registret
  • Korrespondance vedr. lejeforholdet
  • Årsag til fraflytning (f.eks. dødsfald)

Fortrolige oplysninger:

  • CPR-nummer (personnummer)

Retsgrundlag for almindelige oplysninger:

  • Opfyldelse af lejekontrakten jf. Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b
  • Vores legitime interesser i at administrere lejeforholdet, kreditvurdere og kommunikere med dig, jf. Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.

Retsgrundlag for fortrolige oplysninger (CPR-nummeret):

  • Opfyldelse af lejekontrakten jf. Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b
  • Nødvendighed for entydig identifikation (eksempelvis til oprettelse af depositumkonto og PBS-aftaler) jf. Databeskyttelseslovens §11, stk. 1.

2.4 Husordensklager

Ved husordensklager indhenter vi personoplysninger fra klageren, den indklagede samt eventuelle vidner. Disse oplysninger er nødvendige for at kunne oprette og behandle klagesagen samt vurdere forløbet.

Vi behandler f.eks. navn, adresse, kontaktoplysninger, dato/tidspunkt for hændelsen og relevante oplysninger om den påklagede adfærd.

Retsgrundlaget er persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitime interesser) og for strafbare forhold databeskyttelseslovens § 8, stk. 3.

2.5 Hvem har adgang til personoplysningerne?

Vores medarbejdere, der arbejder med udlejning, har adgang til dine oplysninger i det omfang, det er nødvendigt. Vi videregiver kun oplysninger til betroede samarbejdspartnere, der varetager nødvendige funktioner, f.eks.

  • Ejendomsadministrationsselskab
  • Bankforbindelse (til betalinger)
  • Revisor og advokat
  • Håndværkere og servicevirksomheder
  • Varmeselskab
  • Huslejenævn eller boligret (ved tvister)
  • Offentlige myndigheder (hvis påkrævet)

Vi videregiver ikke personoplysninger til samarbejdspartnere uden for EU.

2.6 Opbevaring af oplysninger

Dine personoplysninger opbevares så længe, du er lejer. Når lejeforholdet ophører, opbevares oplysningerne, så længe det er nødvendigt for at overholde lovgivningen, minimum løbende år + 5 år.

Oplysninger indsamlet i forbindelse med husordensklager opbevares, så længe de er nødvendige for at behandle sagen. De slettes senest, når personoplysninger relateret til det specifikke lejemål slettes, medmindre lovgivning eller verserende sager kræver længere opbevaring.

3. Dine rettigheder

Du har ret til:

  • Indsigt i og berigtigelse af de oplysninger, vi behandler om dig.
  • Sletning af oplysninger, der ikke skal opbevares i henhold til lovgivning.
  • Dataportabilitet, hvor det er relevant.
  • At trække dit samtykke tilbage, hvis behandlingen bygger på samtykke.
  • Begrænsning af behandling, f.eks. hvis du bestrider rigtigheden af oplysningerne.
  • I visse tilfælde at gøre indsigelse mod behandling.

Ved husordensklager kan vi ikke garantere anonymitet for klager eller vidner, da den indklagede kan få oplyst, hvorfra oplysningerne i sagen stammer.

Anmodninger om indsigt rettes til ovenstående kontaktoplysninger. Vi svarer hurtigst muligt og senest inden for én måned. Ved komplicerede sager kan fristen forlænges med to måneder.

4. Klage

Ønsker du at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk. Se yderligere oplysninger på www.datatilsynet.dk.

Ændringer af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik løbende. Den til enhver tid gældende version findes på vores hjemmeside.

Scroll to Top